همه چیز در مورد کشور آلمان

جمعیت کشور آلمان تقریبا 83 میلیون نفر می باشد. از این 83 میلیون نفر 41 میلیون نفر از جمعیت، زنان و 39 میلیون نفر مردان میباشند. جمعیت آلمان  1/7 درصد جمعیت کل جهان در بر می گیرد. 74 میلیون نفر از این جمعیت کسانی هستند که در آلمان زندگی میکنند و هویت آلمانی دارند. الباقی جمعیت این کشور را کسانی که به این کشور مهاجرت کردند تشکیل می دهند.

از پرجمعیت ترین قلمرو یا استان های این کشور عبارتند از استان نوردراین وستفالن، بایرن و بادن وورتمبرگ میتوان نام برد. همچنین از کم جمعیت ترین ایالت های این کشور را میتوان ایالت برمن و زارلند را نام برد.

جالب است بدانید که 30 درصد جامعه و مردمان هامبورگ شهروندان خارجی هستند. شهروندان خارجی این کشور بر اساس دسته بندی زیر می باشند.

  • ترک 17/9 درصد
  • لهستان 13/1 درصد
  • روسیه 8/7 درصد
  • قزاقستان 8/2 درصد
  • ایتالیا 5/3 درصد

نظام حکومتی آلمان

آلمان یک کشور دموکرات می باشد که بر پایه قانون اساسی و حکومت پارلمانی فدرال اداره و نظارت می شود. با توجه به فدرال بودن این کشور هر یک از این دولت ها جدا  از هم و خود مختار می باشند ولی در نهایت با  همکاری یکدیگر کارهای دولت(نظامی و سیاسی) انجام میدهند.

بخش های کوچک و مجزای این کشور در زمینه های آموزشی و فرهنگی فعالیت دارند که  اجازه این را دارند که به صورت مجزا و تنها تصمیم بگیرند.در کشور آلمان مهمترین و با ارزش ترین درجه و مقام، مقام صدراعظمی می باشد و صدراعظم نظر کلی و پایانی را میدهد.

البته لازم به ذکر است که رئیس جمهور کشور هم از توانایی و قوه بالایی برخوردار است و بر بی ثباتی و قانون های کشور نظارت دارد.مهمترین مرجع قضایی این کشور دادگاه ها می باشد و جایگاه پر اهمیتی برای بیان قانون های کشور است. این دادگاه ها در سازمان های دولتی و حکومتی یک تعیین کننده اصلی می باشد.لازم به ذکر است که دادگاه های آلمان متشکل از دو مجلس می باشد. هر مجلس از 8 نفر برپا شده است. مجلس اول کشور به قانون های اصلی و اساسی و مجلس دوم آن به مسائل و کارهای مربوط به دولت را انجام میدهند.

ساختار سیاسی آلمان

تنظیم قانون های این کشور بر اساس قانون اساسی می باشد. همانطور که در بالا ذکر کردیم مسئول اصلی این حکومت صدراعظم آلمان است که ایشان در سیاست و قانون های دولت تصمیم گیری میکنند و نظر اصلی و نهایی را اعلام میکنند.

پیمان بین المللی حقوق بشر این کشور بر اساس قانون های اساسی کشور است. قانون این کشور مخالف مداخله کردن سازمان های مذهبی در دولت کشور خود می باشد

 

پرچم آلمان

پرچم آلمان یک پرچمی دارای 3 رنگ با طرح افقی میباشد که از سه رنگ سیاه، قرمز، طلایی تشکیل شده است. در سال 1848 پرچم آلمان به رسمیت شناخته شده است. رنگ مشکی و طلایی به معنای امپراطوری مقدس در قرن 10 میباشد. در زمان جنگ ناپلئونی این سه رنگ در لباس سربازان آلمانی استفاده شده بود.هنگامی که دو آلمان از یکدیگر جدا شد باز هم پرچم کشور آلمان به همین صورت بود البته که نماد های کمونیسم به آلمان شرقی اضافه گردید. لازم به ذکر است در سال 1866 پرچم آلمان متشکل از 3 رنگ سفید، سیاه، قرمز بوده است.

استان ها و شهر های آلمان

آلمان از 16 استان یا قلمرو تشکیل شده است که هر یک از این ایالت ها یا قلمروها از یک دولت مستقل تشکیل شده است و بر پایه نهاد های کشور نظارت و کنترل می شود و هر یک از این ایالت ها 3 تا 6 مسئول مختص به خود دارند که بزرگترین ایالت، ایالت بایرن و کوچکترین ایالت، ایالت برمن می باشد.

از سال 2009 میلادی آلمان به بخش و قسمت های مختلفی تقسیم شده است که از 301 بخش روستایی و 102 بخش شهری تشکیل شده است.

پایتخت این کشور شهر برلین می باشد که اکثر مهاجران و گردشگران به این شهر سفر می کنند و می توان به شهر مونیخ به عنوان یکی از شهرهای اصلی این کشور اشاره کرد و همچنین یکی از بزرگترین شهرهای این کشور شهر فرانکفورت است و میتوان زیباترین شهر این کشور را شهر هامبورگ آلمان را نام برد.

شهرهای بزرگ آلمان

  • برلین
  •  هامبورگ
  • مونیخ
  • فرانکفورت

 

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری در :