موارد مهم قبل از مهاجرت به آلمان

آلمان در اروپای غربی و اروپای مرکزی واقع شده است. این کشور از سمت شرق به لهستان و کشور چک و از سمت غرب به لوکزامبورگ، بلژیک، فرانسه و هلند و از سمت جنوب به اتریش و دریاچه کنستانس(بزرگترین دریاچه اروپای مرکزی) و سوئیس و از شمال به دریای شمال و دانمارک راه دارد و با همدیگر دارای مرز مشترکی می باشند. وسعت آلمان 357/386 کیلومتر مربع می باشد و جمعیت این کشور بالغ بر 83/7 میلیون نفر می باشد.البته باید بگویم که جمعیت آلمان با توجه به مهاجرت افراد رو به افزایش است. آلمان از لحاظ مساحت هفتمین کشور بزرگ اروپا و یکی از کشور بزرگ جهان می باشد. پایتخت کشور آلمان شهر برلین می باشد که بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرهای آلمان می باشد. همچنین این کشور 16 ایالت دارد.یکی از کشورهای صنعتی جهان کشور آلمان می باشد و ارز شایع و واحد پول این کشور یورو می باشد. آلمان برای حقوق مردم احترام و ارزش خاصی قائل می شود. این کشور بازار اقتصادی فعال و خوبی دارد و دارای آب و هوای معتدل می باشد. زبان رسمی این کشور زبان آلمانی می باشد.علت این اسم های گوناگون به خاطر گذشته ی آلمان بوده است علت این اسم های گوناگون به خاطر گذشته ی آلمان بوده است که  یک بخشی بوده که از طایفه و ایل و تبار های مختلف ایجاد شده بود. در قرن پانزدهم میلادی اسم این کشور Teutonicum Regnum بود و کلمه Deutsch (آلمان) از همین کلمه گرفته شده است.

 موارد جالب کشور آلمان

آلمان به چیزهای زیادی معروف است. دانشگاه های رایگان، آموزش با کیفیت بالا و تنوع فرهنگی از جمله موارد برجسته هستند.آلمان، با این حال، جالب تر از آن چیزی است که احتمالاً فکر می کنید. ما این لیست طولانی از جالب ترین حقایق آلمان را که احتمالاً قبلاً هرگز در مورد آنها نشنیده اید، گردآوری کرده ایم. واقعیت جالب و سرگرم کننده درباره آلمانن

  1. آلمان 81 میلیون نفر جمعیت دارد.
  2. یک سوم آلمان هنوز پوشیده از جنگل ها  است.
  3. آلمان یکی از اعضای اتحادیه اروپا است.
  4. 65 درصد از بزرگراه های آلمان (Autobahn) محدودیت سرعت ندارند.
  5. دانشگاه برای همه (حتی غیر آلمانی ها) رایگان است.
  6. بیش از 2100 قلعه در آلمان وجود دارد.
  7. بیش از 1500 آبجو مختلف در آلمان وجود دارد.
  8. آلمان هفتمین کشور بزرگ اروپاست. مساحتی معادل 137847 مایل مربع را پوشش می دهد که 34836 مایل مربع آن را خشکی و 3011 مایل مربع را شامل آب است.
  9. برلین بزرگترین ایستگاه قطار اروپا را دارد.
  10. برلین 9 برابر بزرگتر از پاریس است و پل های بیشتری نسبت به ونیز دارد.
  11. آلمان از شانزده ایالت تشکیل شده است. ایالت ها قانون اساسی خود را دارند و از نظر تشکیلات داخلی تا حد زیادی مستقل هستند. در سطح شهرداری، آلمان به 403 ناحیه (Kreise) تقسیم شده است که 301 منطقه
  12. روستایی و 102 ناحیه شهری هستند. باواریا بزرگترین ایالت است.
  13. آلمان یکی از پرجمعیت ترین کشورهای جهان است.
  14. آلمان با 9 کشور دیگر مرز مشترک دارد. دانمارک، لهستان، جمهوری چک، اتریش، سوئیس، فرانسه، بلژیک، لوکزامبورگ و هلند.
  15. آلمان بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا است. با تولید ناخالص داخلی (GDP) 3.73 تریلیون دلار و در جایگاه چهارم جهان پس از ایالات متحده، چین و ژاپن قرار دارد.
  16. آلمان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در جهان است. فروش 5.9 میلیون خودرو در سال 2011. گلف فولکس‌واگن یکی از پرفروش‌ترین خودروهای تمام دوران است: در سال 2012 بیش از 430000 دستگاه گلف در
  17. سراسر اروپا فروخت (125000 دستگاه از نزدیک‌ترین رقیب خود جلوتر بود). در سال 2013 پرفروش ترین برندهای خودرو در آلمان فولکس واگن و مرسدس بودند. آئودی و بی ام و.
  18. شهرهای زیر همگی زمانی پایتخت آلمان بوده اند: آخن، رگنسبورگ، فرانکفورت-ام-ماین، نورنبرگ، برلین، وایمار، بن (و برلین شرقی)، و از سال 1990، دوباره برلین.
  19. اولین کتاب چاپ شده به زبان آلمانی بود.
  20. آلمان یکی از کشورهای پیشرو در زمینه کتاب در جهان است. انتشار حدود 94000 عنوان در سال.
  21. اولین مجله ای که تا به حال دیده شده است در سال 1663 در آلمان راه اندازی شد.
  22. آلمان اولین کشور در جهان بود که ساعت تابستانی – DST را که به عنوان زمان تابستانی نیز شناخته می شود، اتخاذ کرد. این در سال 1916 و در میانه جنگ جهانی اول رخ داد.
  23. وقتی جی اف‌کی از برلین دیدن کرد، به طرز بدنامی گفت: «Ich bin ein Berliner» که به «من یک دونات ژله‌ای هستم» نیز ترجمه می‌شود.
  24. زبان آلمانی پرتدریس ترین زبان سوم در سراسر جهان است.
  25. آلمانی همچنان زبانی با بیشترین زبان مادری در اروپا است.
  26. آلمان، سوئیس، اتریش، لوکزامبورگ و لیختن اشتاین زبان آلمانی را به عنوان زبان رسمی دارند.
  27. Donaudampfschifffahrtselektrizitätenhauptbetriebswerkbauunterbeamtengesellschaft طولانی ترین کلمه ای است که منتشر شده است. 79 حرف است.
  28. زبان آلمانی سی و پنج گویش دارد.
  29. در آلمان بیش از 300 نوع نان مختلف وجود دارد.
  30. بیش از 1000 نوع سوسیس در آلمان وجود دارد.
  31. آبجو به طور رسمی در بایرن یک غذا در نظر گرفته می شود.
  32. سیگار کشیدن در اماکن عمومی ممنوع است اما نوشیدن الکل همچنان قانونی است.
  33. پس از ایرلندی‌ها، آلمانی‌ها بیشترین مصرف آبجو را دارند و آلمان را به دومین مصرف‌کننده آبجو تبدیل می‌کند.
  34. بزرگترین جشنواره آبجو در جهان البته Oktoberfest در مونیخ، بایرن است، جایی که اندازه لیوان آبجو 500 میلی لیتر نیست بلکه یک لیتر کامل است!
  35. برای دریافت ONE آبجو در آلمان، انگشت شست خود را نشان می دهید. برای نشان دادن انگشت اول خود به این معنی است که شما 2 آبجو می خواهید: یکی با انگشت شست و دیگری با انگشت.
  36. تعداد کلوپ های هواداران فوتبال (فوتبال برای آمریکایی های شمالی) در آلمان بیشتر از هر جای دیگری در جهان است.
  37. آلمان (یک بار) در یک مسابقه بزرگ فوتبال در ضربات پنالتی شکست خورده است. در سال 1976 بود که آلمان غربی در مسابقات قهرمانی اروپا در ضربات 5-3 مقابل چکسلواکی شکست خورد. در چهار مورد دیگر آلمانی ها
  38. در یکی شرکت کرده اند، آنها برنده شدند.
  39. سنت درخت کریسمس (Tannenbaum) از آلمان آمده است.
  40. آلمان بیش از 400 باغ وحش دارد که بیشترین باغ وحش در جهان است.
  41. صدراعظم آنگلا مرکل یک عروسک باربی به نام او ساخته است.
  42. دستمال توالت در آلمان نرمی و قوام دستمال کاغذی را دارد.
  43. اکثر تاکسی های آلمان مرسدس هستند.
  44. انکار هولوکاست در 17 کشور از جمله آلمان و اتریش به طور ضمنی یا صریح جرم است.
  45. باریک ترین خیابان جهان در روتلینگن است. Spreuerhofstrasse نامیده می شود و در باریک ترین نقطه آن 31 سانتی متر (یک فوت) عرض دارد.
  46. دفتر صدراعظم در برلین در محلی به عنوان “ماشین لباسشویی” شناخته می شود.
  47. آلمان در سیاست های آب و هوا و انرژی پیشرو است – این کشور در سال 2011 تصمیم گرفت تا سال 2022 تمام نیروگاه های هسته ای (که در آن زمان حدود 18 درصد برق مصرفی را تولید می کردند) از رده خارج کند و آنها را با انرژی های تجدیدپذیر جایگزین کند.
اشتراک گذاری در :